Dzień otwarty w Punkcie przedszkolnym w Przysietnicy

 
W dniu 12 maja 2011 r. po raz drugi w bieżącym roku szkolnym, zorganizowany został w Punkcie Przedszkolnym utworzonym przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Przysietnicy „Dzień Otwarty”. Rodzice przyjęli zaproszenie i chętnie przybyli do przedszkola na zajęcia: logopedyczne, rytmiki, j. angielskiego oraz dydaktyczno-wychowawcze. W trakcie zajęć  i zabaw zaproszeni goście obserwowali poczynania swoich dzieci. Mogli porównać postępy zrobione w ostatnich 7 miesiącach nauki. Nauczyciele tak zaplanowali zajęcia, aby zaproszeni rodzice czynnie włączyli się w ich przebieg. 

Pierwsze zajęcia prowadził pan Mieczysław Dąbrowski. W czasie lekcji, dzieci utrwalały poznane już piosenki: „Małgorzatka”, „Leśne duszki”. Poznały słowa i melodię 2 nowych, które będą ćwiczyć na kolejnych zajęciach. Bawiły się w  zabawę „Rolnik sam w dolinie”. Nauczyciel zorganizował także konkurs z wyklaskiwaniem rytmu. Z tym zadaniem mali uczestnicy świetnie sobie poradzili.W kolejnym zadaniu podzieleni  na dwa zespoły, wyklaskiwali podany przez nauczyciela rytm. Rodzice byli zadowoleni i dumni z muzycznie utalentowanych pociech.  Na koniec pożegnali się piosenką „Do widzenia, do widzenia żegnamy się”.
 
  

 Następne zajęcia, z języka angielskiego, poprowadziła pani Anna Orzechowska. Uczniowie przywitali gości piosenką „HI! How are yuo?”. Wykonali ćwiczenia prezentujące umiejętności związane z nazywaniem: częściami ciała, nazw zwierząt, członków rodziny i nazw owoców. Pięknie wyrecytowali wiersz pt. I love my mum …”. Poznane słownictwo związane ze zwierzętami cieszyło się największym zainteresowaniem, gdyż uczniowie oprócz podania nazw zwierząt, udowodnili, że nawet zwierzęta potrafią mówić dwoma językami. Na koniec rodzice pomogli dzieciom w pomalowaniu koszyka z poznanymi na zajęciach owocami. Maluchy w nagrodę za aktywny udział dostały od nauczycielki kolorowe naklejki.

 

Zajęcia logopedyczne przeprowadzone przez panią Krystynę Ekiert trwały ok. 35 min. Uczestniczyły w nich wszystkie dzieci, nie tylko te objęte terapią. Tematem zajęć były „Urodziny”. Przebiegały w kilku etapach. Na wstępie prowadząca poprosiła dzieci, aby odpowiedziały na kilak pytań: Jakie prezenty chcieliby dostać na urodziny? Jak miałyby wyglądać  ich wymarzone urodziny? Kolejny etap to  ćwiczenia słuchowe. Dzieci miały pomóc Kasi poukładać urodzinowe prezenty. Do przedstawionych na kartce szafek wkładały rysunki ilustrujące różne zabawki. Jedna mieściła te, w których nazwach było słychać na początku głoskę s. Prowadząca poprosiła by przypomnieli sobie, jakie prezenty dostała Kasia oraz jakimi głoskami zaczynają się nazwy wszystkich nowych zabawek. Następnie każde dziecko otrzymało cztery zdjęcia dzieci zaproszonych na urodziny do Kasi. Były to zdjęcia przedstawiające różne mimiki twarzy. Zdanie polegało na odtworzeniu ich przed lusterkiem. W kolejnym zadaniu dzieci rysowały po śladzie tort urodzinowy i miały ozdobić go, umieszczając na nim, za pomocą słomki, a następnie przyklejając wycięte: kolorowe motyle, kwiaty, listki. Na zakończenie każde dziecko otrzymało w nagrodę obrazek, do pokolorowania według własnego pomysłu.

Na zajęciach dydaktyczno-wychowawczych prowadzonych przez panią Małgorzatę Leń dzieci rozmawiały o jednym z czterech żywiołów, o wietrze. Odpowiadały na pytania: Co to jest wiatr?, Co może zrobić dobrego, ale i co złego?. Dzieci były bardzo aktywne i dzieliły się wiadomościami zdobytymi w czasie zajęć. Nawiązując do tematu zajęć, maluchy uważnie słuchały zagadek czytanych przez nauczycielkę, próbując je rozwiązać. Utrwalały piosenkę poznaną na wcześniejszych zajęciach- „Cztery żywioły”. Przypomniały dodatkowo inne żywioły: wodę, ogień i ziemię. Bardzo dobrze radziły sobie z dzieleniem wyrazów na sylaby i wyróżnianiem pierwszej głoski. Maiły okazję pracować ze swoimi rodzicami, przy stolikach, robiąc kolorowe wiatraki.

  
 
W wolnym czasie bawiły się balonami, które same dmuchały i ozdobiły rysunkami. Przedszkolaki pochwaliły się również tańcami, które nauczyły się w bieżącym roku. Były to: „Deszczyk”, „Samba”, „Orzeszek”.
  
 

W czasie przerwy, przy kawie i ciasteczku, rodzice wypełniali ankietę ewaluacyjną. Z otrzymanej od rodziców informacji zwrotnej wynika, że wszystkie zajęcia bardzo się podobały. Rodzice chwalili nauczycieli za organizację zajęć, przygotowanie ciekawych ćwiczeń, zabaw. Byli wdzięczni za możliwość obserwowania swoich dzieci w trakcie różnych aktywności. Poznane metody pracy będą mogli wykorzystać w przyszłości. Wszyscy się wypowiadali, iż cieszą się, że mogli wziąć udział w zajęciach.

 

                                                                                                                       Mariola Rzepka, Małgorzata Leń

 

Punkt przedszkolny utworzony w ramach projektu pn. „Wesołe przedszkole”, współfinasowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.